Sochaczew

W Teresinie powstanie tunel drogowy

fot. Starostwo Powiatowe w Sochaczewie

Rusza budowa wyczekiwanego tunelu w centrum Teresina. W piątek (15.12) w siedzibie Starostwa Powiatowego w Sochaczewie uroczyście podpisano umowę z warszawską firmą na wykonanie prac.

W sali konferencyjnej Starostwa, w obecności posła na Sejm RP Macieja Małeckiego, starosty Jolanty Gonta, wójta gminy Teresin Marka Olechowskiego, przedstawiciela PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Daniela Boruchalskiego i prezesa firmy realizującej zadanie Edwarda Głaza została podpisana historyczna umowa na budowę tunelu drogowego w ciągu drogi powiatowej w ul. Św. Maksymiliana Kolbego w Paprotni i ul. Szymanowskiej w Teresinie pod linią kolejową Warszawa – Kunowice. Wartość inwestycji to blisko 50 mln zł. Tunel w Teresinie ma być gotowy w ciągu 2 lat od podpisania umowy.

To ważne wydarzenie nie tylko dla mieszkańców gminy Teresin, ale i całego powiatu. Budowa tunelu w ciągu drogi powiatowej, który zastąpi przejazd kolejowy z Paprotni do Teresina wchodzi w kolejny, jakże znaczący etap. Jeśli nic nie stanie na przeszkodzie, to w 2025 roku tunelem przejadą pierwsze samochody.

Z każdym kolejnym rokiem na trasie Warszawa – Poznań zwiększa się ruch kolejowy. To powoduje, iż zapory na ulicach Kolbego i Szymanowskiej zamknięte są nie tylko częściej, ale i na dłużej. Liczba pojazdów oczekujących na ich podniesienie stale się zwiększa. Zdarza się, iż przejechanie autem z Paprotni do Teresina zajmuje nawet ponad 20 minut, choć obie miejscowości dzieli zaledwie przejazd kolejowy.

Wedle zapisów w umowie, na inwestycję składać się będą: likwidacja przejazdu kolejowo-drogowego w ul. św. Maksymiliana Kolbego w Paprotni i ul. Szymanowskiej w Teresinie, budowa tunelu drogowego o niepełnych parametrach skrajni pionowej, z jezdnią dwukierunkową, chodnikiem dla pieszych, ścieżką rowerową oraz z niezbędną infrastrukturą drogową, o konstrukcji stropu zachowującej rezerwę dla dwóch torów kolejowych zewnętrznych w stosunku do torów istniejących (tj. docelowo dla układu czterech torów), jak również powiązanie projektowanego układu drogi z istniejącym układem dróg, budowa instalacji związanych z budową obiektu, w tym: energetycznych, sanitarnych oraz inne niezbędne prace wynikające z projektu budowlanego.

Gość dnia

Materiał reporterski

REKLAMA

.