Policja apeluje o ostrożność podczas dokonywania zakupów w Internecie. Ograniczone zaufanie należy zachować także przy zamawianiu opału. Ofiarą takiego przestępstwa padł mieszkaniec Sochaczewa. Zamówił dwie tony pelletu i zapłacił za zamówienie, które miało dotrzeć pod koniec ubiegłego roku. Niestety, mieszkaniec Sochaczewa nie otrzymał zamówienia, ani zwrotu pieniędzy, ogłoszenie na portalu sprzedażowym zostało usunięte, a strona internetowa przez którą składał zamówienie, nie działa. Policja ponownie apeluje o ostrożność podczas zakupów.
Jak nie dać się oszukać? Policja przypomina:
- warto wybierać tylko te platformy i te sklepy, które cieszą się dobrymi opiniami klientów;
- należy zwracać szczególną uwagę na to, czy cena towaru nie wydaje się zbyt atrakcyjna – oszuści często kuszą kupujących bardzo niską ceną;
- sklep internetowy, jak każda inna firma, musi posiadać numer telefonu, adres i dane rejestracyjne – np. numery NIP i REGON. Na stronie internetowej powinien być wyraźnie podany to numer telefonu stacjonarnego, a nie numer telefonu komórkowego. Powinien być też zamieszczony nr KRS (Krajowy Rejestr Sądowy), który można zweryfikować online na stronach ceidg.gov.pl, ekrs.ms.gov.pl;
- warto sprawdzić datę uruchomienia sklepu internetowego (im dłużej sklep funkcjonuje, tym większą mamy pewność, że jest bezpieczny);
- nie bezpiecznie jest korzystać z linków otrzymanych od niepewnych, nieznanych platform;
- nie należy udostępniać haseł i loginów do bankowości internetowej;
- jeśli to możliwe, warto wybrać opcję płatności za pobraniem;
- zawsze należy dokładnie sprawdzać wiadomości, które otrzymujemy w toku płatności mobilnych i czytać, na co wyrażamy zgodę i jaki przelew potwierdzamy.